Go to main content

Profesjonalny projekt logo

Logo stanowi unikalną i charakterystyczną formę graficzną służącą identyfikacji firmy.

Jest też często pierwszym elementem, z którym styka się klient lub potencjalny partner biznesowy. Dobry logotyp przekazuje pewne informacje o firmie lub marce, której jest symbolem. Niezwykle istotne jest, aby logo było spójne z innymi częściami identyfikacji firmy, a także z jej działalnością. Historia logotypów jest bardzo długa i można w niej wyczytać zarówno wiele sukcesów jak i porażek wizerunkowych.

Kupujemy oczami. To fakt, który potwierdzi wielu specjalistów zajmujących się sprzedażą. Świat pędzi nieubłaganie i liczy się szybki przekaz oraz obrazy. Badanie przeprowadzane przez psychologów dowodzą, że spora część ludzi to wzrokowcy, którzy prędzej zapamiętają obraz, aniżeli sygnał dźwiękowy lub napis. Gdy myślimy o największych markach na świecie przede wszystkim widzimy oczami wyobraźni ich logotypy.

Można to wyjaśnić na podstawie puszki z popularną Coca-Colą, takimi markami samochodów jak BMW czy Mercedes. Widząc na trasie autostrady charakterystyczne łuki od razu wiadomo, że będzie można tam zjeść znanego i lubianego przez wiele osób Big Mac’a, a widząc wizerunek starszego pana z brodą wiemy, że zbliżamy się do KFC. Rozpoznawalny i trafiony logotyp często wystarcza do skrócenia procesu zakupu produktu czy usługi. Widząc znajomą markę od razu wiemy gdzie kierować swoje kroki. Wizualizacja przejawiająca się w logo sprawia, że firma lub marka zaczyna być rozpoznawalna i wyróżnia się wśród konkurencji.

Profesjonalny projekt logo

Czym powinno się charakteryzować dobre logo firmy?

Każde dobre logo firmy lub marki powinno spełniać określone warunki. Przede wszystkim rezultat graficzny w postaci projektu powinien być wynikiem konsultacji z profesjonalistami, którzy mają podstawy teoretyczne oraz doświadczenie. Sztuka tworzenia odpowiednich logotypów nie jest zadaniem łatwym i szybkim. Często powstanie dobrej grafiki zajmuje tygodnie. Widoczny rezultat prac powinien charakteryzować się poniższymi zasadami:

KISS

, czyli Keep It Simple Stupid, to zasada wywodząca się od inżynierów wojskowych preferujących prostotę w działaniu. Sukcesy wielkich marek pokazują, że proste logo charakteryzujące się minimalizmem jest najlepsze, gdyż łatwiej je zapamiętać i często jest ono ponadczasowe. Przekombinowane logo, na którym dzieje się zbyt wiele może odstraszać potencjalnych klientów i źle się prezentować. A to nas prowadzi do kolejnej cechy, którą jest…

Uniwersalność

Warto pamiętać mając na uwadze spójność w identyfikacji wizualnej, że logo będzie wykorzystywane na opakowaniach produktów, papierze firmowym, wizytówkach, w reklamach czy też na nośnikach cyfrowych. Na każdym możliwym nośniku powinno prezentować się dobrze i spójnie.

Ponadczasowość

Choć już było o tym wyżej, warto to powtórzyć. Nie warto kierować się ulotną modą. Dobre logo opiera się próbie czasu i towarzyszy firmie lub marce przez długie lata. Oczywiście dopuszczalne są kosmetyczne zmiany i rynek obserwował takie zmiany. Należy jednak przeprowadzać zmiany ostrożnie i uważnie badać rynek.

Dopasowanie

Logo powinno nie tylko dobrze odzwierciedlać charakter firmy o to czym się zajmuje, ale również pasować do grupy docelowej i podobać się klientom.

Projektant logo

Komu powierzyć stworzenie dobrego logo dla marki?

Wiele firm uważa, że dobre logo można wykonać samodzielnie, jednak najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom. Fachowcy dadzą pewność, że logotyp mający przedstawiać firmę na zewnątrz będzie wykonany zgodnie ze wszelkimi zasadami sztuki i będzie spełniał wszystkie powyższe cechy.

Z punktu widzenia firmy, która pragnie stworzyć swoje logo, jak i agencji, która będzie je tworzyć ważne jest, by zleceniodawca dokładnie przedstawił swoje oczekiwania i pomysły - resztą zajmie się agencja.

Choć stworzenie grafiki wydaje się sprawą prostą to w przypadku profesjonalnego przeznaczenia nie jest to takie oczywiste. Logo musi spełniać określone standardy. Wpadka wizerunkowa związana ze stworzeniem słabego jakościowo logo może kosztować firmę wiele.

Logotyp jest niezwykle ważnym elementem graficznych firmy, który może zdecydować o powodzeniu przedsięwzięcia, zakorzenieniu świadomości marki wśród klientów oraz o wysokości przychodów.

Najistotniejsze zalety posiadania dobrego logo to:

  • Profesjonalna prezencja przedsiębiorstwa w branży i wśród klientów
  • Wyróżnienie wśród konkurencji
  • Rozpoznawalność marki i większa świadomość wśród klientów oraz partnerów biznesowych.

Nadal masz kontrolę

Osoby rozważające zlecenie stworzenia logotypu profesjonalistom obawiają się między innymi tego, że nie będą miały wpływu na ostateczny kształt grafiki. Obawa ta jest często irracjonalna i zakłada, że agencje marketingowe chcą szybko pozbyć się klienta i przekonać go do zapłacenia za słabą usługę.

Tymczasem jest zupełnie inaczej. Profesjonalnym agencjom marketingowym zależy na tym, aby zleceniodawca był zadowolony z projektu końcowego. Naszej agencji dodatkowo zależy na tym by logo podobało się przede wszystkim docelowym klientom i zachęciło ich do zakupu lub skorzystania z usługi. Dlatego niezwykle istotne jest szczegółowe przedstawienie wizji już na pierwszym spotkaniu. Tylko na tej podstawie graficy i konsultanci są gotowi zasugerować najlepsze rozwiązania.

Profesjonalny projekt logo - zlecenie agencji
Unikalne logo firmowe

Fachowcy wiedzą co jest na topie

Świat designu nieustannie się zmienia. I, choć nie ma co oglądać się na przelotne mody, profesjonalny grafik wie jakie rozwiązania się sprawdzą.

W trakcie rozmów może się okazać, że początkowy projekt zmieni się diametralnie i to, co na początku wydawało się fantastycznym pomysłem ustąpi nowym ideom. Rozmowa z grafikiem może zaowocować uniwersalnym i ponadczasowym projektem.

Uniknij wpadki wizerunkowej

Firmy, które decydują się na samodzielne wykonanie logo wpadają w kilka pułapek. Przede wszystkim lekceważą znaczenie logo i uważają, że to kolejna grafika, którą przecież może wykonać każdy. Poza tym zdarzają się również przypadki, gdy właściciele firm zapatrzą się na logo innej firmy i tworzą swoje na jej podstawie. Już na samym początku trzeba jasno powiedzieć, że kopiowanie cudzych rozwiązań to olbrzymia wpadka wizerunkowa, która może w najlepszym wypadku zakończyć się ośmieszeniem, a w najgorszym - pozwem sądowym o plagiat lub podszywanie się pod konkurencję.

Graficy i agencje kreatywne często dysponują bazą logotypów i kojarzą grafiki różnych marek. Skorzystanie z usług profesjonalistów pozwoli na zmniejszenie ryzyka wpadki na samym starcie.

Narzędzia graficzne i logo w różnych formatach

O tej kwestii równie dobrze można było wspomnieć w poprzednim punkcie. Logo powinno dobrze wyglądać na różnych nośnikach i w różnych formatach.

Każdy grafik wie, że inny rodzaj pliku służy do umieszczenia logo na papierze firmowym, a inny sprawdzi się na banerze lub billboardzie. Efekt takiego logo można uzyskać dzięki grafice wektorowej, która umożliwia stworzenie logo, które będzie się dobrze prezentować w każdym formacie bez utraty jakości.

Do stworzenia logo potrzebne są profesjonalne programy graficzne, których próżno szukać w wielu firmach. Stworzenie logo w popularnym Paincie mija się z celem.

Komplet plików projektu logo

Harmonia kolorów

Graficy doskonale wiedzą, że nie wszystkie kolory można łączyć. Bardzo istotne jest ich połączenie.

W przypadku idealnego złączenia kolorów mówimy o harmonii. Kolory wówczas doskonale ze sobą współgrają i są przyjemne dla oka.

Pstrokate i krzykliwe kolory mogą zostać uznane za tandetne i odstraszać potencjalnych klientów od firmy, ale w niektórych branżach będą najtrafniejszym wyborem. I to jest właśnie zadanie dla profesjonalisty. Stworzenie takiej kompozycji kolorystycznej, by wszystko do siebie pasowało, a logo było małym dziełem sztuki.

Font, czyli o napisach w logo

Font jest również istotnym elementem każdego logotypu, a profesjonalni graficy pracujący na co dzień przy tworzeniu grafik mają ich sporą bazę, a także znają się na łączeniu krojów pisma tak, aby były one dopasowane nie tylko do charakteru firmy, ale też do kolorystyki i kształtu logo.

Można sobie tylko wyobrazić jak złe dopasowanie koloru i stylu fontu do reszty projektu może wpłynąć na jego czytelność. Niezwykle istotna jest też wiedza o tym, których fontów unikać o czym wiedzą doskonale wszyscy, którzy zetknęli się z Comic Sans.

Profesjonalna agencja - projektowanie logo i branding

Koszt całego przedsięwzięcia

Koszt stworzenia dobrego logo musi kosztować, zwłaszcza że jest to wydatek, który w założeniach ma być na lata.

Nie warto oszczędzać na dobrych grafikach, gdyż tylko ci najlepsi będą w stanie stworzyć logo, które będzie po prostu dobre, rozpoznawalne oraz będzie spełniać swoją rolę.

Logo to inwestycja i godło firmy, które reprezentuje ją na zewnątrz dlatego też nie może zostać potraktowane po macoszemu.

Logotyp pojawia się w reklamach, na opakowaniach produktów, w reklamach telewizyjnych i na flagach przed siedzibami firm. Źle i niedbale wykonane logo z pewnością odbije się na wizerunku i kondycji firmy, a także może powodować jej złe postrzeganie.

Profesjonalnie wykonany logotyp może wzbudzić w klientach zaufanie i sprawić, że to właśnie produkty i usługi Twojej firmy zostaną wybrane w morzu innych ofert. Pomoc i usługi profesjonalnego grafika mogą zdziałać cuda i sprawić, że Twoja firma wypłynie na szerokie wody pod rozpoznawalną banderą.

Ponadczasowe logo

Masz pytania? Zadzwoń! +48 661 122 514 lub napisz info@logowizerunek.pl